טיפים למרכזי הערכה

דואגים לקריירה שלך

מלאו פרטים ונחזור בהקדם
לכל שאלה חייגו:
03-681708003-6817080

טיפים למרכזי הערכה

בתהליכי גיוס עובדים- מתקיימים תהליכי מיון קפדניים לתפקידים כגון: ניהול,שיווק,מכירות, נציגי שירות לקוחות ועוד.

בנוסף לכלי המיון השכיח-ראיונות אישיים קיים כלי נוסף אבחון ע י מרכז הערכה. במרכז הערכה נערכים ראיונות קבוצתיים שנועדו לבחון את כישורי המועמד במצבים שונים, התנהגותו במצבי לחץ וקונפליקט .

מרכז הערכה בשונה לראיון מאפשר השוואת ביצועים של מועמד ביחס למועמדים אחרים. במרכז הערכה יש מס בוחנים , משימות שונות, מס מועמדים המתחרים על התפקיד וכל הסיטואציה מעט מלחיצה. כדי למנוע את החששות והלחץ מציעה דנאל טיפים מעשיים למי שעומד לעבור בקרוב אבחון במרכז הערכה:

  1. הייה כנה - ניסיון לאמץ תכונות שאינן מאפיינות אותך, יבלבל אותך ואת הבוחן ויגרום לקושי בזיהוי אופייך האמיתי. המטרה לא לרמות את הבוחן/המכון אלה להביא לידי ביטוי את יתרונותיך לתפקיד המוצע.
  2. הייה מודע לשפת הגוף שלך- שפת גוף נכונה מתבטאת בישיבה זקופה, יציבה. חשוב לשמור על קשר עין עם אנשי הקבוצה וחיוך קטן מידי פעם מהווה גורם חיובי ומרכך.
  3. אל תחלום - חשוב להביא את עצמך לידי ביטוי ולא להעלם בין כל ההמון.
  4. הייה דומיננטי - אך עם זאת חשוב לתת ביטוי גם לאחרים , הקשב לשאר ויש להימנע מהשתלטות על האחרים.
  5. הייה אופרטיבי ועניני: בביצוע מגוון המשימות והסימולציות חשוב לגבש דפוסי חשיבה ועשייה משימתיים שיקדמו את הקבוצה ואותך באופן יעיל. במשימות קבוצתיות, התהליך הוא בדר כ חשוב מן התוצאה, לכן יש להתייחס לאחרים , גם אם נראה לך שהם מובילים את הקבוצה לכיוון שגוי.
  6. דבר ברור-הצג את עמדותיך באופן ברור, בקיצור ובביטחון.
  7. הצג דעותיך- במידה ויש לך דעה שהיא מנוגדת לאחרים הצג נימוק עניני ומשכנע.
  8. התייחס בכבוד לבוחנים - אל תפנה בשאלות מיותרות ואל תעיר הערות על שיטת הבדיקה.
  9. מנהיגות - למועמדים למשרת ניהול, חשוב במיוחד להציג השפעה , אסרטיביות ותרומה לקבוצה.
  10. שירותיות - למועמדים לשירות לקוחות חשוב להציג שירותיות, הקשבה, סבלנות.
  11. רושם ראשוני וסופי - רושם ייקבע בכניסה לאבחון וביציאה ממנו.

                                                                                                                                                                                          

מועמד שאינו עובר מרכז הערכה , אין זה אומר כי איננו מוכשר למרכזי הערכה. ההתאמה תלויה בשיקול המעסיק מאפיינים, כישורים הייחודים לתפקיד המוצע. כישלון במרכז הערכה-אינו מהווה תקדים למרכזי הערכה בעתיד ואין להסיק מסקנות, השתתפות במרכז הערכה מוסיפה ניסיון והורדת מידת אי ודאות במרכז הערכה הבא, ניסיון והידיעה לקראת הצפוי מורידה

עדכון אחרון: 5/13/2018 5:13:00 PM
מספר מדרגים:2 דירוג ממוצע:5
דירוג: