לימודי אמנות ואוצרות

מסלול רב תחומי באמנות / דו-שנתי

מלאו פרטים ונחזור בהקדם
לכל שאלה חייגו:
03-681708003-6817080

לימודי אמנות ואוצרות

לימודי אמנות - רוח ונשמה

  • לימודים בבית הספר הטוב ביותר לאמנות ועיצוב בתל אביב.  (נוסד בשנת 1936).

  • סגל מרצים של אמנים ויוצרים פעילים,  מנוסים בהוראה והנחלת האהבה לאמנות.

  • מכון אבני שוכן בלב אזור סדנאות האומן והגלריות של יפו - אוירה קסומה ויוצרת. 

  • לתכנית הדו-שנתית בלימודי אמנות של מכון אבני

האם הזברה היא חיה שחורה עם פסים לבנים או חיה לבנה עם פסים שחורים? שאלת-תם מודולארית, המעמידה אנלוגיות רבות, כגון שאלת-יסוד אחרת, המרחפת אי-שם מעל פרחי-האמנות, המבקשים את נפשם לעסוק ב'כבשן-האש' של היצירה המקורית והיא: האם הצעיר הנרשם ללימודי אמנות באקדמיה – ולא ללימודי משפטים, כלכלה או ראיית חשבון -  עושה זאת ברפלקס של חירות-פנימית, תוך בחירה חופשית, בשוטטו בטבע הפתוח? או, מהיותו 'מסומן מלידה' הנגרר על כורחו, כפרפר לאש, ונמשך, על פי קוד-נרקוטי שאינו נהיר לו, אל תחום האמנות?

האם נקלע ב'מקרה' אל סדנת-היצירה המקורית ונלכד בקסמה המהפנט? האם קיבל מכת-חשמל בוולטאז' גבוה והחליט בו-במקום להירשם וללמוד אמנות? או שמא, נצטווה, כמי ש'אקדח צמוד לרקתו', והוכרח לצעוד אליה, תוך ציות ל'סנה הבוער' שבתוכו – עמוד האש המלווה אותו מימי הילדות והבוער בעורקיו יום יום?

תהא התשובה אשר תהא, ועל אף שפע המחקרים הפסיכולוגיים, ההיסטוריים והפילוסופיים, העוסקים באמן ובטבעו-החמקמק, הרי שנתון-בסיסי אחד עולה ומתבהר בעקשנות: מקורות ההשראה והדחף-הפתולוגי-ליצירה-מקורית, גם במחיר הקרבת העתיד הכלכלי וגם במחיר ההרס העצמי, אינם קשורים בהשכלה, בחינוך ובאידיאולוגיה, אינם נובעים מהחלטה אישית, אינם מושפעים מעודף חוכמה ואינם באים משפע תרבות, וגרעין הסוד, גן-המשיכה-לאמנות, טרם פוענח מדעית, וטבע האמן, כולל האמנות עצמה, היו ונשארו נושא חסום שאינו ניתן לפענוח מוחלט, אלא להערכות ניחושים ופרשנות.

חיבור נפש האמן לאמנות

אף-על-פי-כן, על בסיס הסתברות עמומה, הנשענת על ניסיון-מצטבר ולא מדעי, בבואנו לשרטט, בחוש, את ה- D.N.A.של נפש האמן, את פרופיל-הפרפר-הנמשך-לאש, ניתן לומר, כי מבנה-נפשי-מסוים, הרכב-רגישויות-ספציפי, סקרנות, תשוקה ואובססיה, פצע-פנימי, סבל-אקזיסטנציאלי, חולמנות-חמלה-וויתור, אמפתיה-אידיאליזם-וגישה-רומנטית – כל אלה וגם היפוכם המוחלט, ועוד כהנה וכהנה, תרכובות-פתולוגיות ודגמים-נפשיים-אוריגינאליים, בכימיה חזקה עם האמנות, יעקרו וישלפו את הצעיר הכפייתי, המרדן, מתוך קבוצת בני מחזורו, ויטיסו אותו – אותו ורק אותו בכל מזג אוויר, כבטיסת מכשירים, אל שמי לימודי אמנות וילווהו בסבלנות, גם דרך עיכובים, תעייה והסתבכות חולפת עם מקצועות אחרים (מלצרות, שמירה, ניקיון) גם דרך ספקות התנגדות וחוסר-ודאות, עד לנחיתתו על חופי היצירה המקורית – סביבתו הטבעית.

אל מול פענוח עשירית ממוח האדם עד כה – 90% (!) מפאזל המוח השלם, הם עדיין 'חור שחור' במעבדות המחקר. ואם המאה ה-21 מתוכננת להיות המאה הגואלת של חקר המוח, הרי שדבר אחד ברור כבר עתה: למרות פענוח דוגמית כה-קטנה של החומר הגולגולתי: לא האמיגדלה, לא הקורטקס, לא התלאמוס ולא ההיפוקאמפוס -  קופסת-המוח איננה המולדת בה צומחת ההחלטה "להיעשות אמן" ולעסוק ביצירה המקורית – משהו אחר, אצילי יותר, גבוה יותר, אלוהי יותר, אחראי לכך. עם לימודי אומנות תוכלו לנצל יותר את המוח שלכם.

 

לתכנית הדו-שנתית בלימודי אמנות של מכון אבני

לימודי אומנות

 

אתם מוזמנים להתקשר עוד היום לייעוץ והרשמה ללימודים.

טל: 03-6817080    מייל: info@avni.org.il

 

 

עדכון אחרון: 8/31/2017 2:25:00 PM
מספר מדרגים:2 דירוג ממוצע:5
דירוג: