עיצוב שלטים לעסקים בסגנון תרבות הפופ ארט

Design Is Avni Is Design

מלאו פרטים ונחזור בהקדם
לכל שאלה חייגו:
03-6817080

עיצוב שלטים לעסקים על פי תרבות הטרנד

איך השפיעו אנדי וורהול, רוי ליכטנשטיין וחבריהם על עיצוב שלטים לבתי עסק ובכלל? האם הסגנון הזה, שהיה פופולרי בשנות השישים והשבעים, עדיין יכול 'למכור' בית עסק – ואולי אפילו את שלך?

מה זה בכלל "פופ ארט"?

  • פופ ארט היא תנועה אמנותית צעירה, דינמית מאוד ואפילו היינו אומרים מהנה, אשר התפתחה בשנות השישים של המאה הקודמת.
  • היא החלה את דרכה בבריטניה, אבל באופן מעשי מדובר בתנועת אמנות אמריקאית, שניזונה מהאופטימיות הגדולה של השנים שלאחר המלחמה, מהצמיחה הכלכלית ומהעלייה בעושר האישי.
  • תנועת הפופ ארט הפכה גלובלית יחד עם הגלובליזציה של המוזיקה – החיפושיות, אלוויס פרסלי ואחרים – ויחד עם הגלובליזציה של תרבות הנוער והצעירים של אותן שנים.

מה חשוב להכיר בסגנון פופ ארט, שמשפיע דווקא על שילוט לעסקים?

סגנון הפופ ארט כולל כמה סגנונות משנה בציור: קולאז'ים, הדפסים, עבודות בחומרים תעשייתיים, אבל המשותף לכולם הוא שהוא מבוסס ונוצר מתוך תפיסת ההמונים:

1.    מדיה להמונים– עיתונות מודפסת, מגזינים ובעיקר טלוויזיה

2.    ייצור להמונים – ריהוט עשוי פלסטיק, הרבה ready madeומוצרים חד פעמיים ומזון מהיר.

3.    תרבות ההמונים– מוסיקה שמופצת לכל העולם, תרבות מהירה וקצבית, צעירה

 -  מה שעוד כדאי לדעת הוא שבארצות הברית לפחות, תרבות הפופ ארט צמחה כתגובת נגד לתנועה אמנותית "קשה לתפיסה", שממש לא התאימה להמונים, והיא האומנות המופשטת. אמנות מאוד אישית (ומאוד לא מסחרית...).

אז איך כל זה מתחבר לשילוט לעסקים?

כשאנחנו מתכננים שלט שמיועד לעסק, אנחנו רוצים שהוא יהיה בולט, קריא מאוד וברור. עיצוב שלט לא מתבצע כהחלטה מהירה אלא במחשבה על עיצוב, תוכן וצבעים בולטים. הנה מספר מסקנות שלמדנו מלימודי עיצוב שחשוב לשים דגש בעיצוב שלטים:

1.    אנחנו רוצים שלט שיעביר במהירות הרבה ביותר את המסר ואת התדמית של העסק שלנו ויתאים ככל האפשר למקום בו הוא מוצב.

2.    ככל שאנחנו פונים לקהל רחב יותר, במקומות המוניים יותר או ממרחק גדול יותר, אנחנו צריכים שלט בולט, שידבר בשפה הרחבה והמדוברת ביותר האפשרית.

מזכיר לכם משהו, מכל מה שדיברנו עליו למעלה? למשל -"מדיה להמונים"? או "ייצור להמונים"?

אנדי וורהול – האמן המזוהה ביותר עם תנועת הפופ ארט, הגיע מעולם התקשורת להמונים.

לא הרבה יודעים, אבל וורהול בא מעולם הפרסום, וניסה ליצור פרסומות במכחולים וצבעי שמן. מהר מאוד הוא הבין שהעסק הזה לא עובד, ועבר לשימוש במדיה המונית – דפוס רשת – וצבעים תעשייתיים.

וורהול ואמנים כמו ליכטנשטיין ואולדנבורג החלו להשתמש במשטחי צבע דומיננטיים, שקל לראות ממרחק:

  • אדום אש, צהוב, שחור וכחול, וכולם על רקע לבן, עם ניגודיות חזקה.
  • אלה בדיוק הצבעים וסגנון היישום שלהם, שמתאימים לשלטים.

מה עוד מתאים לשילוט לעסקים, שצמח מאוד בתקופת הפופ ארט?

מה במתאים במיוחד לשילוט עסקים הוא ניאון!

כאשר מפיקים שילוט לעסקים יש לקחת בחשבון את האופציה של שלטי ניאון מכמה סיבות, שלטי ניאון זולים יחסית לייצור, קלים ליישום בכל מקום ונראים – במיוחד בשעות החשכה – למרחקים גדולים.

הניאון היה מאוד פופולרי בקרב אמני הפופ ארט בשנות השישים, ולמרות שאנחנו חושבים שהוא מת – הוא חי ובועט:

היום, אם תסתכלו סביבכם, תוכלו לראות מאות ואלפי שלטי לד צבעוניים.

רצועות הלד האלה הן התחליף המודרני לניאון:

  • הן זולות להתקנה
  • זולות באחזקה וצריכת חשמל
  • גמישות רבה מבחינה עיצובית
  • משדרות מודרניזם ובינלאומיות.

לסיכום? תרבות הפופ ארט הייתה תרבות להמונים. הסגנון מצוין לשילוט בזכות הצבעים הבולטים והדינמיות. בנוסף, מי שמחפש ואוהב קצת רטרו, ישמח לחזור לתקופה האופטימית והעליזה ההיא ולהזכיר אותה ללקוחות שלו...

מתעניינים בלימודים או רוצים לדעת עלינו עוד? 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

loading