נקודות זכות: 4
שעות שבועיות: 4
תיאור הקורס:
הכרות עם עולם התקשורת החזותית דרך סקירה של התפתחות מקצוע העיצוב הגרפי לאורך המאה העשרים, תוך ניתוח והבנה של מהות המקצוע כדיסציפלינה שעניינה רעיונות וביטוי ויזואלי/צורני למסרים תוכניים.
תקשורת חזותית ככלי פונקציונאלי לפתרון בעיות באמצעות דימוי, מילה ומערך היררכי וקומפוזיציוני של יחסי גומלין. פיתוח יכולת חשיבה צורנית יצירתית ומקורית ותיעולה בתהליך שיטתי מובנה, למוצרים תקשורתיים מסקרנים, מפתיעים, מרתקים, מרגשים ומשפיעים.
מטרת הקורס:
התנסות בתרגום ויזואלי של תכנים וערכים למסרים מוגדרים ותקשורתיים.
פיתוח יכולת ניתוח וביקורת, אבחנה בין גישות נבדלות ומשלימות בתקשורת חזותית.
העשרת מקורות ההשראה התרבותיים, האומנותיים והחברתיים, האקטואליים, המקומיים והפוליטיים, עידוד הסקרנות האישית והעניין האינטלקטואלי.
חתירה לפתרונות שיופיים נובע מתחכום נכונות והתאמה לתוכן ולא מהערכה אסתטית בלבד.